Hej gott folk!

Nu har undertecknad blivit tvingad av Angelica, att uppdatera bloggen. Men jag lider inga större kval för det har faktiskt hänt en del att skriva om. Först ut, även om det inte alls faller in i kronologisk ordning är mitt brädköp! En "Hot Buttered, H-Bomb 6`2", turkos-grön med orangea fenor och en pinuppa på undersidan. Den ser ut som om den hängt på väggen i en amerikansk dinner på 50-talet och den går som en dröm! Glad Kalle-Ludde! Inte att förglömma är även priset på kalaset, 430 Euro för bräda, bräd-bag, backpad och leash (komplett bräda kort sagt). Sedan sålde dom även min gamla bräda åt mig och för den fick jag 100 Euro, summasumarum så gick brädköpet på 330 Euro, vilket är helt sjukt förmånligt!

Näst i bloggen skall vi förtälja historien om Angelicas nya bräda som är custom-made från Quiver surfboards i England. Det har varit en lång väntan och många långa diskussioner om vilken bräda hon skulle köpa men efter många om och men så har hon bestämt sig för en "Hart-Attack 5´10" shortboard. Hon har snart haft mail-kontakt med halva företaget, för exempel Head-shaper (han som designar och "gör brädorna") och the general manager! Otroligt tillmötesgående och professionella. Vi följer hennes bräda i produktionsledet varje dag och väntar med spänning på att den skall anlända om sisådär 2-3 veckor.

När vi ändå pratar om Angelica och hennes förehavanden så må jag tala om att hon har sträckt/skadat sig i de otroligt tunna musklerna som ligger runt revbenen på högra sidan av bröstkorgen. Detta skedde precis i samma veva som jag hade återhämtat mig från min knäskada, typisk! Men vi är säkra på att hon skalla vara tillbaka i vattnet imorgon eller övermorgon. Det är en skadedrabbad sport detta och vi värmer samt stretchar nu innan varje surfsession.

Som ni vet heter våran finfina bil "Sef", nu har vi även skaffat en spansk "Sef", nej det är ingen bil! Det är en liten söt hemlös spansk kissekatt som en gång om dagen och inte sällan två, kommer förbi våran lägenhet och väntar på en bit mat. Sen kväll och tidig morgon blir man bemött av en mjau-kaskad om man öppnar skjutdörren som avskiljer vårat sovrum från det vilda. Där sitter den lille sötnosen och väntar på att vi ska uppmärksamma den och skämma bort den med lite god mat och eftersom den smälter våra kattälskande hjärtan så får den numera kladdmat varvat med torrfoder. Vi tycker den har det hårt nog som är hemlös, en liten break ska den allt få när vi är här!

Imorgon anländer FFFF = Fin-Främmat Från Ferige! Fidde, Tony, Venessa och Robin kommer hit på en veckas surfsemester och vi håller tummarna att det blir bra surf för både för deras och våran skull! Angelicas ex-kollergor Klara och Linnéa kommer även hit denna veckan och vi ska slänga upp dom på varsin skumbräda och skratta när dom ramlar muhahaha :D

Nehe, nu får det fan räcka, Angelica lagar kalkon-middag och jag skall varva ner innan det är tid att slå sig ner till bords.

Peace ut, surfs up!


Angelicas "Hart-Attack"




och min H-Bomb men hittade ingen bild med rätt färg men det kommer en bilduppdatering imorgon!

1 kommentarer

Biba

10 Apr 2011 17:04

Då en ni la trötta när vi kommer ner....! efter alla besök. Vi lovar sköta oss själva i så fall. Jag kan knappt vänta på att vi ska få se er surfproffs in action. POK Biba o Bosse

Kommentera

Publiceras ej