Vi har för fjärde kvällen i rad blivit gästade av Sef som kommer för ett kvällsmål mat och en prat. Han kommer numera till våran altan för sitt mål och vi har inte fått någon vettig förklaring till hans försvinnande men vi är lika glada ändå!




Jag har som bekant fått många skador på min bräda under månader av surfning och senaste skadan var stor då jag slet bort "fen-pluggarna". Gick och fick brädan lagad och allt var frid och fröjd tills vi märker att 3 av 4 lagningar tar in vatten och att dom är helt värdelöst gjorda. Gick deprimerad och arg tillbaka, klagade och lämnade in brädan åter en gång till våran surfshop med ett löfte om att allt skulle fixas ordentligt den här gången, givetvis gratis.. Kom ner idag och skulle låna en hyrbräda så jag kunde surfa medans dem fixade min men så blev inte fallet. Butikschefen som är en schyst snubbe sa att dem behåller min bräda och ger mig en helt ny istället! Jag gick ner ett par storlekar från en 6fot1inch till en 5fot10inch bräda. Strålande bra affär må jag säga :) Här är den nya skönheten!



Uno mas



Igår lagade jag boeuf bourgignon till oss, det tog 3 timmar och smakade fabulöst gott. Till detta drack vi en Comportillo Reserva från 2005. Vi kände att vi behövde lite vardagslyx med tanke på att det inte blev något surf alls igår. Det blev dock mycket gott vin!






Vi fortsätter med lite mer mat från tidigare kvällar på altanen, först på listan grillad kossa med rotgrönsaker från ugnen och en camenbertfylld paprika för att sedan uppföljas av en ganska blek men otroligt jävla god pork-stroganoff..





Snipp snopp snut, så var sagan slut..

/ Karlos


Kommentera

Publiceras ej