Igår ringde klockan 06.15, en timme senare satt vi i bilen på väg mot Halmstad för sverigesurf-premiär och de utlovade vågorna! Solen bjöd på ett gäng besök under dagen, vågorna var väl inte i världsklass men det var skönt att bara komma ut och paddla runt lite. KL fick ett par åkturer men jag själv fick nöja mig med att värma upp paddelmusklerna inför Bali och en tur på mage på väg in till stranden. Det som förvånade mig mest var att det inte var alls så kallt i vattnet som jag fasat för, nästan varmare än i Marocko! Ska jag klara av att ligga i mer än gårdagens 2 timmar så får jag nog allt införskaffa en varmare våtdräkt. Känslan av att vara helt slut i kroppen efter att ha lekt bland vågorna, känna lukten av blöt våtdräkt i halva lägenheten och saltvatten i håret är svårslaget!
 
 Fidde var taggad till tänderna!
 
 Vågorna var som sagt inte stora men de lockade ändå ut 8-10 surfare i vattnet.
 
 Här kommer sälen, på väg in till stranden!

1 kommentarer

Biba Crona

17 Jul 2012 19:22

Se ju förrädiskt varm ut i vattnet !! Biba

Kommentera

Publiceras ej