Då ska vi se om vi kan återuppliva den här gamle bloggen igen! Det har surfats rätt friskt sedan vi flyttade tillbaka till västkusten och nu talas det till och med om att både jag och herr Karl-Ludvig kanske ska våga oss på att vara med i vår första tävling, så det finns väl en hel del att skriva om. Vi får se lite när tävlingen blir av, vi kastar oss rakt på SM som ska hållas i Varberg någon gång under november eller december. Tävlingsformen är väl sådär egentligen men tack vare alla surftillfällen nu i höst är åtminstone paddelmusklerna och balansen i någorlunda trim. Det svåra blir nog att hålla tävlingsnerverna i schack och lyckas sätta någon form av "trick" som kan resultera i lite fina poäng under de korta heaten. Jag är fortfarande rätt osäker på om jag ska våga vara med eller inte, stoltheten är ju lite för stor för att jag ska hantera att inte ro hem en medaljplats... 
 
Nu är det ordentligt kallt i vattnet, ca 8 grader så det är både tjock våtdräkt, handskar, huva och boots som gäller för att klara av att ligga i alla fall 2 timmar. Jag som är extremt frusen brukar dock behöva ligga i ett skållhett bad en bra stund när vi kommit hem för att få upp normal kroppstemperatur igen men det är väl smällar man får ta...
 
Ska försöka göra ett par inlägg i veckan så att de få läsare som är kvar har något att roa sig med! :)
 
/Angelica
 
Så här såg surfet ut timmar innan stormen Simone drog in över land. Ett par goa vågor fick vi innan vi höll på att blåsa bort helt. KL's bräda blåste dock iväg när vi höll på att byta om och fastnade i ett cykelställ, blev några rejält fina skador på brädan!
 

Kommentera

Publiceras ej