Igår var planen att vi skulle dra iväg och fixa nytt gymkort som sagt men när jag klev upp ur sängen och tittade ut på höstrusket så blåste det oväntat mycket i buskarna utanför köksfönstret. Slängde upp datorn och började kolla runt på alla vädersidor, samma meddelande överallt; det skulle blåsa långt ifrån tillräckligt för att det skulle bli några surfbara vågor. Jag kunde ändå inte riktigt släppa tanken på att få byta en timme på ett svettigt gym mot lite tid i vattnet så efter en snabb frukost slängde vi oss i bilen för att åka och spana in vårt lokala surfspot. Döm om min, lillebrors och KL's förvåning när det rullade in små men ändå rätt cleana vågor! Tyvärr gick det inte överdrivet bra för mig igår, vågorna var svårlästa och det var ganska lite fart i dom men fick testat nya Go Pro'n en sväng i alla fall (ni hittar ett smakprov på min instagram: surfkitteh). 

Väderrapporten ser inte särskilt lovande ut inför helgen vilket är lite oroväckande då det endast är denna helgen samt två till i december som är satta som tävlingsdatum för SM. Får hoppas att vädergudarna känner för att blåsa upp lite fina vågor lagom till julmånaden istället så att jag kan få testa att köra en surftävling i år. 

 

Dreamland på Bali
 
Leker surfcoach åt Jonna, hade betalat mycket för lite bikini-surf nu!
 
surf-sm, vintersurf,

Kommentera

Publiceras ej