Idag har vi gjort en sak; PROMENERAT! Det var allt för blåsigt för att vi skulle kunna surfa så vi begav oss istället ut på lite shopping. Ludde ville ha en board sock, alltså en skyddande strumpa till sin surfbräda och jag är i stort behov av ett par ny, bra solglasögon. Riskerar ju att få diverse ögonproblem om jag ska vara ute i strålande solsken varje dag med mina 30-kronors Gucci-kopior a la Bali. Vi knatade på i rätt bra tempo till grannbyn Los Christianos (en nätt promenad på ca 7 km enkel väg) men inga nya solbrillor fick följa med hem. Mycket bra finns att säga om Teneriffa men shoppingen är helt värdelös! Ludde fick dock sin strumpa så han vart nöjd och glad. Dagens lunch blev förtärd på en liten men väldigt ko-inspirerad Schweitzisk restaurang. All inredning var svartvit-fläckig och jag fick för första gången provat på Käsespätze, som är någon form av pasta med en väldig massa ost, riktigt smarrigt. Lunchen blev ju inte direkt sämre av att vi blev bjudna på en liten shot till "dessert", lulliga och trötta knallade vi på ömma fötter hela vägen hem igen...

1 kommentarer

Biba

12 Mar 2011 08:59

Gud va ni e turisitga !!! Jag hade precis samma bekymmer i går men landade med ett par NIKE som gick på sköna 2164 kr !!!! Men jag blev idiotförklarad av omgivningen. Inget att bry sig om för dom är göööörnajs som man säger i Karlstad. Ludde kan hoppas på att slippa kontakt med den blå platspåsen när han har sin fina surfsocks på sig. Puss o kram darlingar.

Kommentera

Publiceras ej