Då var första veckan snart avklarad och som rubriken avslöjar har den till att börja med handlat om surfing, vi hyrde brädor i onsdags och paddlade ut på breaket "Conquistador". Kanske inte det bästa valet för två torra svenskar med tanke på våg-höjd och absolut ingen kännedom om bottenförhållandet. Angelica tog en våg och fick känna ännu en gång på dess fantastiska kraft och jag fick göra detsamma i ett annat avseende, blev luftburen av en elak våg och hann tänka under den halvsekunden att "Fan, det är väldigt grunt här." Innan jag fick smaka på hur ett rev känns mot vänster knä och axel. Efter den obligatoriska tvättmaskins-rullningen ställde jag mig upp och såg att jag var precis framför den vassa revkanten, kort sagt, min surfdag var över för den dagen. Angelica låg i en stund till och paddlade sedan in för att se till sin sargade man, som i sin tur satt och såg till sin sargade hyrbräda, 30Euro för reparation, tack så mycket! Det känns bättre att betala för reparation för sin egna bräda så igår köpte vi helt enkelt varsin, Angelica valde en Hot Buttered, Slam Fish 6'2 tum och jag kör på en Sunride Mini-mal 7'6tum. Två brädor som passar våra erfarenheter ganska bra, Angelica har gått ner lite i storlek från den hon hade på Bali men den nya brädan ska fortfarande vara relativt lätt att fånga vågor med. Min bräda är en klassisk nybörjarbräda som jag ska ha ett tag innan det nog blir till att byta till en lite mindre och mer lättburen...

Andra ordet i rubriken kan mycket väl vara mitt favoritord och det betyder som ni borde veta, öl! Vi har smakat oss igenom de lokala sorterna och hittar ständigt nya, fina billiga 12-pack att ställa hemma i kylen, problemet är att ett 12-pack räcker inte speciellt långt men det är ett problem vi jobbar på, funderar på om ett par 1-liters flaskor i reserv kan lösa saken. I-lands problem kan man tycka men jag tyckte det vär värt att vädra mina åsikter i detta ämne.

Solskyddsfaktor underskattas alltid så även solen och som reslultat har vi bränt oss på följande ställen; jag på vänster axel samt nacke och vänster arm samt panna. Angelica stoltserar med nacke/rygg, bröst, vänster arm samt den otroligt oväntade hårbotten-brännan.

Första veckan har förutom surf, cerveza och solskyddsfaktor även handlat om att göra oss hemmastadda i vårt lilla hem. Vi bor i ett område som heter Fañabe, som ligger i utkanten av turistorten Playa de Las Americas. Vårt område anses vara lite mer "fancy" och här är det lite lugnare än mitt i smeten. Vi har ca 5 minuter ner till stranden, dock ligger surfspotsen ca 25 min promenad från vårt casa så det blir en rätt stabil promenad varje dag. Lägenheten är relativt liten men väldigt mysig och fräsch, endast en äcklig liten kackerlacka har smitit in ( den dog dock på direkten eftersom Angelica var förutseende och gillrat insekts-dödar-spray-fällor vid alla dörrar).

Nu ska vi duscha av oss dagens saltvatten och sen blir det nog hopp i säng!

//Carlos-Ludvigos (med några små inlägg av Angelique)

3 kommentarer

Malin

05 Mar 2011 10:18

Shit, vad nice ni har det! (förutom luddes surfsmäll) jag vill också, lite lätt solbränd, dricka öl i värmen. JAG VILL!!!!



Puss på er!

låterosoft

05 Mar 2011 20:43

låter osoft, bilder för vi ska få den visuella njutningen annars failblog...

v.h. oliver

Carlos Ludvigos

05 Mar 2011 22:10

Haha, du är en failbror lillnisse! Bilder kommer i veckan..

Kommentera

Publiceras ej