Den ramsan har jag upprepat ett par tusen gånger idag... Det har blåst som satans i en hel vecka och både fröken Franzén och herr Krona börjar bli mycket rastlösa av att vågorna blåser sönder hela tiden. Idag hade vinden lättat något och vi tänkte trotsa vädergudarna och ge oss ut för en liten nöd-surfing för att inte bli helt tokiga. Efter en 20 mins paddlande i väldigt märkliga vågor inser jag att en fripassagerare spolats upp framtill på min surfbräda. Jag hinner inte mer än tänka "faaan, det är en portugisisk man´o´war, (den vidriga manetliknande varelsen som vi tidigare sett vid ett par gånger och som omnämns i ett av de första inläggen)" innan jag i panik kastar mig av brädan, en våg bryter strax framför mig, jag dyker under och hoppas på det bästa. Kommer upp och helt plötsligt känns det som att en haj bitit av mig högerfoten. Jag förstår ju vad som hänt, det äckliga "manet"-kräket har bränt mig... Bara att halvtjutande paddla in till stranden och försöka få loss de blåa trådarna, fulla av hullingar som lindats runt min stackars fossing. Kommande timme bestod mest a diverse tjutande, ylande, halvsnyftningar, plaskandes med foten i vattnet, krampkänningar först i vaden, sen i ljumsken, illamående och allmän chock. Smärtan lugnade dock ner sig rätt bra efter nån timme och nu känns det mest konstigt bedövat i hela foten och tar man på den så ilar det mycket märkligt i nerverna. Jaja, en upplevelse rikare i alla fall. Kan nog utan att överdriva säga att det var det mest smärtsamma jag hittills upplevt, tatueringar och halsmandeloperationer var bra mycket behagligare upplevelser än den här...

/Angelique


1 kommentarer

Biba

03 May 2011 21:06

Lilla gumman det låter inte kuligt jag tycker ni ska bege er till en farmacia för dom har säkert bra medel mot dessa odjur.....kanske något man ska ta på innan man surfar och i sådant konstigt väder använda de fina surfskorna som hänger bak på din ryggsäck !!

Hoppas det lugnar sig ganska omgående. Kramis Biba

Kommentera

Publiceras ej